نکات مهم در طراحی و چاپ استند تبلیغاتی
فروردین 16 1402

اصول طراحی چاپ استند

یکی از روش های تبلیغ برند و محصول استفاده از استندهاست اینگونه میتوانید محصولات که قصد تبلیغ آن محصول را دارید را روی آن چاپ کرده و در فضای عمومی منتشر کنین و اینگونه افرادی که این استند را میبینند پیام شما را دریافت کنند به طور کلی چاپ استند یک تبلیغ ماندگار و نسبتا ارزان قیمت است . برای ساخت یک استند پلات لمینت و یا استند اکوسالمنت باید به یک سری نکات توجه کنید فضای استند محدود است و برای ایجاد ارتباط بین مشتریان باید با تصویر و رنگ مناسب فضای آن را پر کنید در اینجا به 5 نکته اشاره میکنیم تا یک پلات لمینت زیبا طراحی کنید و بالاترین تاثیر را روی ذهن مخاطب بگذارید.

استند تبلیغاتی چیست ؟

طراحی و چاپ استند تبلیغاتی کاربرد های مختلفی دارد که این استند های تبلیغاتی همانطور که در بالا گفتیم یکی از ابزار های تبلیغ و معرفی محصول است. استندهای مختلفی وجود دارد مانند استندهای نگهدارنده کاتالوگ، بروشور و حتی محصولات که در فروشگاه ها استفاده میشود. اما ما در اینجا هدفمات استندهای تبلیغاتی با طرح های گرافیکی هستند که در فضاهای پر تردد استفاده میشود و نقش مهمی در تبلیغات و جذب مشتری دارد. و به همین دلیل در حوزه ی تبلیغات استفاده میشود.

سایزهای استاندارد چاپ استند تبلیغاتی

برای چاپ استند تبلغاتی استاندارد هایی وجود دارد ولی شما میتوانید این استند هارا در انواع گوناگون و ابعاد مختلف سفارش دهید به طور کلی چاپ استند تبلیغاتی در بزرگ‌ترین ابعاد، ۲ متر * ۹۰ سانتی‌متر است و کوچک‌ترین سایز آن ۶۰ * ۱۷۰ سانتی‌متر هستند.  که البته استندهای یک لایت هم بزرگتر میتوان تولید کرد گاهی بک لایت ها را متناسب با یک فضای خاص با سایز آن تولید میکنند.

نکات مهم برای طراحی و چاپ استند تبلیغاتی

در پایین نکاتی برای شما آماده کرده ایم که اگر این نکات را نیز در نظر بگیرید در بهبود عملکرد شما کمک میکند :

بالای طرحتون ….. باشد

برای نمایش لوگو و اطلاعات مهم از بالای استند استفاده کنید و تصویر کلیدی در مرکز باشد به گونه ای که در هنگام رد شدن افراد توجه افراد را جلب کند پس لوگوی خود را در بالای طرح استفاده کنید و حتما یک جای مناسب برای آن در نظر بگیرید.

تصاویر با کیفیت

بهتر است سعی کنید در طراحی از تصاویر با کیفیت استفاده کنید حتی اگر لازم باشد برای خرید تصاویر اقدام کنید ولی حتما تصاویر را با رزولیشن بالا استفاده کنید چرا که اگر از تصاویر با کیفیت پایین استفاده کنید به شدتن به برند شما آسیب میزند هر چه کیفیت تصاویر بالا تر باشد توجه بیشتری را به خود جلب میکند فقط دقت کنید مد رنگی روی  CMYK و روی رزلوشن 150 تنظیم و طراحی شده باشند.

جالب است بدانید : 8 روش تقویت برند 

در مطالب صرفه جویی بکنید

دقت کنید شما فقط یک لحظه فرصت دارید تا توجه کاربر را به استند جلب کنید پس از پر کردن بیش از حد متن خودداری کنید باید از کلمات مهم و تاثیر گذار طرح را پر کنید اگر قصد دارید مطالب طولانی به دیگران ارائه دهید بهتر است از چاپ بروشور و یا چاپ تراکت استفاده کنید.

جالب است بخوانید : نکات طلایی در طراحی تراکت 

تنظیم رنگ و نور

بهتر است در این مورد از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید به طوری که رنگ ها باید تصاویر و رنگ ها با هم همخوانی داشته باشد به طور مثال پس زمینه ی قرمز رنگ میتواند مخاطب را سریع به خود جلب کند و برای مطالب مهم از رنگ های روشن مانند زرد استفاده نکنید چرا که برای انتقال پیام خوب عمل نمیکتد و اینجاست که میتوانید با استفاده از روانشناسی رنگ ها عملکرد بهتری داشته باشید.

اطلاعات تماس

حتما در طراحی خود از راه های ارتباطی استفاده کنید که مشتریان به آسانی بتوانند با شما ارتباط داشته باشند حالا میتوانید در قالب کد کیو آر (QR) یا آدرس سایت و یا …  استفاده کنید.

توازن نوشته و فضای خالی را رعایت کنید

اگر از آن دسته افراد هستید که میخواهید بیشترین نوشته را در کمترین مکان جای دهید توصیه میکنم این کار را برای چاپ استند تبلیغاتی انجام ندهید چرا که این کار کیفیت کار شما را کاهش میدهد به گونه ای که باید توازن را بین نوشته ها ، عکس ها و فضای خالی رعایت کنیم و سعی کنید از افراد مختلف نظر بپرسید و خودتان هم جای افراد بی طرف قرار بگیرید و این موارد را بررسی کنید. تا بتوانید اثر بخشی استند تبلیغاتی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

 ابعاد مناسب کار خود را پیدا کنید

همانطور که در بالا گفتیم میتوان استند های تبلیغاتی را در سایز های مختلفی قابل چاپ است و شما باید قبل از سفارش با توجه به نیاز سنجی مشتری و شناخت مخاطب و سلیقه ی آن ها سایز مد نظر را بدهید اگر مخاطبان شما در دفتر کاری و جلسات رسمی حاضر می شود، به دنبال استندهای رومیزی باشید، اگر در مراکز شلوغ هستید از استند های بزرگ و رول آپ دو طرفه استفاده کنید.

کار خود را ارزیابی کنید

فکر نکنید بعد از نصب استند کار شما تمام شده !! تازه کار شما شروع میشود اگر توانش را دارید یک تیم را مامور کنید و از آن ها بخواهید جامعه آماری از مخاطبان تشکیل بدند و نظر آن ها را راجع به رنگ و لوگو و طرح استند بپرسد و یک بانک اطلاعاتی از آن ها تهیه کند و به وسیله ی آن برای استندهای بعدی ایده بگیرید و نظرات مخاطبان را در طراحی و چاپ استند تبلیغاتی دخیل کنید.

جالب است بخوانید : 7 ایده جذاب برای هدیه افتتاح شرکت

انواع استند

استند تبلیغاتی از لحاظ ساختار به سه نوع تقسیم میشوند که هر کدام میتواند در اشکال مختلف تولید و طراحی شوند :

  • استند ایستاده ایکس
  • استند رول آپ
  • استند بک لایت

استند ایکس

یکی از پر طرافدارترین استند های تبلیغاتی همین استند ایکس است که برای نمایش طرح های گرافیکی استفاده میشود و معمولا از جنس آلومینیوم یا پروفیل سبک ساخته شده و بخش اتصال آن ها از پلاستیک است . وزن این استند ها سبک بوده میتوانید به آسانی آن را جابه جا کنید و بهتر از این ها در فضاهای داخلی استفاده کنید چرا که به دلیل سبک بوده و مقاومت بالایی در مقابل باد ندارد. نصب و استفاده ی راحت و آسان از این سازه نیز یکی از مزیت های اصلی آن است . و از این استندها بیشتر در فروشگاه و نمایشگاه ها و مغازه ها استفاده میشود.

استند ایکس- و چاپ استند تبلیغاتیاستند رولاپ

یکی از استندهای تبلیغاتی استند رول آپ استند است. این استند را میتوان در محفظه آلومینومی به راحتی جمع کنید و از نظر حمل و تقل بسیار آسان است و بیتشر در نمایشگاه ها و سالن های نمایش و هتل ها و… استفاده میشود و به راحتی نصب میشوذ این نوع استند های در انواع ثابت و گردان قابل طراحی و چاپ است .

استند رولاپ چاپ و طراحی استند تبلیغاتی در اصفهاناستند بک لایت

یکی از جذاب ترین چاپ استندهای تبلیغاتی استند بک لایت هستند که که نسبت آن دو نوع دیگر مزایا و معایبی دراد در این چاپ استند تبلیغاتی توسط نورهای موجود در محفظه صفحه را روشن میکند و برای شب ها و فضاهای کم نور یک انتخاب عالی است بک لایت ها استقامت بیشتری در محل دارند و جابه جا کردن آن ها آسان نیست و فضای بیشتری را اشغال میکند و هزینه چاپ استند بیتشری نسبت به آن مدل دارد.

 

جمع بندی

در بالا به معرفی چاپ استند ، سایز مناسب و نکات مهم برای طراحی و چاپ آن ها پرداختیم. شما میتوانید از ابزار های مختلفی برای معرفی و تبلیغ کسب کار خود استفاده کنید که طراحی و چاپ استند تبلیغاتی یکی از آن ها بود ، همچنین شما میتوانید از چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور ، چاپ تراکت ، چاپ بنر در اصفهان ، چاپ کارت ویزیت ارزان ,…  استفاده کنید مجموعه چاپ ایران زمین با سابقه ی درخشان و بهره گیری از افراد مجرب و بهترین دستگاه ها آماده ی خدمت رسانی به شما دوست عزیز است.

5/5 - (6 امتیاز)

Leave a Reply