بهمن 04 1400

اصول طراحی تراکت

اصول طراحی تراکت

اصول طراحی تراکت

اصول طراحی تراکت، تراکت تبلیغاتی جز یکی از مهمترین و رایج ترین فعالیت های است که میتوان برای تبلیغ کسب و کاریا محصول از آن استفاده کرد.

بجز چاپ کارت ویزیت در اصفهان  مهمترین اصل تراکت تبلیغاتی انتقال پیام آن برای مخاطب هف شماست .برای طراحی تراکت تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید جذابیت و حرفه ای بودن طرح باعث جذب و جلب توجه مخاطب می شود که این مساله تاثیر به سزایی در تبلیغات شما خواهد داشت پس توجه به طراحی یکی از ارکان اصلی طراحی تراکت تبلیغاتی می باشد .

برای کسب و کار شما اصلی ترین و مهمترین فعالیت تبلیغاتی که می توانید انجام دهید تراکت تبلیغاتی است که نقش به سزایی در تبلیغ و بازاریابی محصول و یا کسب و کار شما انجام می دهد .

عکس های با کیفیت و جذاب

در ابتدا به اصول طراحی گرافیک تراکت تبلیغاتی خود توجه کنید و در نظر داشته باشید در طراحی این محصول از عکس ها و وکتور های با کیفیت استفاده کنید زیرا این نوع تبلیغ ارتباط مستقیم با مخاطب هدف شما را دارد و باید طراحی کار شما بسیار منحصربه فرد و جذاب باشد . شما با طراحی حرفه ای اولین گام در تبلیغ یعمی جلب توجه مخاطب هدفتان را برداشته اید .

محتوا پیشنهادی : چاپ هولوگرام چیست ؟

تیتر های جذاب طراحی تراکت

شما برای معرفی محصول و یا کسب و کار خود از تراکت استفاده می کنید پس سعی کنید با جملات کوتاه و تیتر های جذاب با اولین نگاه کلام خود را به مخاطب هدف برسانید . در بسیاری از تبلیغات تراکتی این کار مورد توجه قرار نمیگیرد و برای تبلیغات شما یک نمره ی منفی به شمار می آید . یک تیتر و عنوان جذاب می تواند برای شما در لحظه مشتری ایجاد کند . عدم توجه به این امر به ضرر شما می باشد زیرا اولین چیزی که توجه مشتری را می تواند جلب کند عنوان یک تراکت تبلیغاتی است . شما برای اینکه بتوانید مخاطب هدف خود را جذب کنید 3 تا 5 ثانیه وقت دارید پس حتما این موارد را در نظر بگیرید در غیر این صورت تبلیغات شما تبدیل به یک کاغذ باطله می شود .

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده بهترین چسب برای چسباندن تراکت روی دیوار کلیک کنید.

مزیت های کسب و کار شما

شما میتوانید با یک تراکت و در کوتاهترین زمان به مخاطب خود اطلاعات مهمی از محصول و یا کسب و کار خود را انتقال دهید و توجه داشته باشید زمان زیادی برای انتقال پیام خود ندارید پس سعی کنید از جملات رسا و کوتاه برای انتقال پیام خود استفاده نمایید . در این نوع تبلیغات در نظر داشته باشید که نکات اصلی و کلیدی محصول خود را به اطلاع عموم برسانید زیرا این امر یکی از اصلی ترین موارد برای مشتری شما است که این محصول بعد از خرید چه خدماتی برای مشتری دارد و قرار است چه مشکلی از او را حل کند و در این مرحله شما می توانید با بیان مزیت های کاالای خود از رقبا جلوتر باشید .

استفادده از فونت های خوانا و وکتور های جذاب و مرتبط از نکات بسیار مهم به هنگامطراحی تراکت تبلیغاتی به شمار می رود. حتماً این مورد را به هنگام مطالعه متن در نظر بگیرید و از فونت های ایده آل و مناسب استفاده کنید ، به هنگام چاپ تراکت از دو فونت متفاوت که برخی از چاپخانه ها از یک فونت برای متن اصلی و از یک فونت برای عنوان استفاده می کنند، استفاده نکنید.

همانطوری که بیان کردیم شما بیشتر از چند ثانیه وقت ندارید که مخاطب را جذب خودتان کنید و چه بهتر اینکه از یک متن ساده و کوتاه اما کاملاً کارآمد استفاده کنید. نیازی نیست در طراحی تراکت تمامی اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهید فقط کافی است از چند جمله ساده و تصویر برای رساندن مفهوم کلی استفاده لازم را ببرید.

به طور حتم یکی از مواردی که می تواند تأثیر زیادی روی درک و فهم مشتری به هنگام مطالعه تراکت بگذارد این است که از طرح بندی ساده و قابل فهم استفاده کند. به طور مثال اکثر ما عادت به این داریم که تراکت ها را از چپ به راست و یا از بالا به پایین بخوانیم. پس حتماً به هنگام طراحی تراکت به این نوع طرح بندی ها دقت داشته باشید.

کیفیتت چاپ طراحی تراکت

باید بدانید هرچند طراحی تراکت بسیار مهم است، اما به همان اندازه هم کیفیت در چاپ نهایی می تواند خالق یک اثر زیبا و تأثیرگذار باشد که مشتری های زیادی را به سمت کسب و کارتان هدایت می کند. به طور مثال استفاده از لمینت، روکش های گلاسه و یا استفاده از صفحات براق خیلی راحت تر می تواند کالا، محصولات و خدمات شما را به دیگران نشان دهد. با توجه به این اصول طراحی تراکت میتوانید تبلیغاتی موثر داشته باشید.

بارها این اتفاق افتاده است که به خاطر یک اشتباه کوچک، هزاران تراکت دوباره چاپ شده‌اند. متن تراکت تبلیغاتی خود را بارها و بارها بخوانید. قبل از اینکه تراکت‌ها را در حجم بالا به چاپ برسانید، تعداد کمی آزمایشی چاپ و بین مردم توزیع کنید تا مطمئن شوید هیچ اشتباهی در آنها رخ نداده است. از این چاپ آزمایشی می‌توانید متوجه شوید که مثلا، اندازه‌ی عنوان مناسب است و می‌تواند از فاصله‌ی دور جلب توجه کند یا نه.

جهت چاپ تراکت در اصفهان کلیک کنید.

انواع بروشور متناسب با سلیقه و نیاز شما

 می توانید متناسب با نیاز خود یکی از بروشورهای زیر را با ویژگی های مختلف انتخاب نمایید .

5/5 - (14 امتیاز)

Leave a Reply